לנדמן אלומיניום

משרד לנדמן אלומיניום מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,ועוד.

ייעוץ האלומיניום משול במובנים רבים להנדסת הקונסטרוקציה – מהנדס הקונסטרוקציה מתכנן את שלד המבנה לאור החזון האדריכלי, ויועץ האלומיניום מתכנן הנדסית את מעטפת המבנה. 

לאור חזון זה, משרד לנדמן אלומיניום הוא המוביל והגדול בתחומו בישראל, ומעסיק צוות מקצועי של מהנדסים, אדריכלים וצוות טכני מנוסה ומיומן בתחום. המשרד נוסד ב- 1971 על ידי אינג' יוסף לנדמן, מחלוצי תעשיית האלומיניום בישראל ומראשוני יועצי האלומיניום בעולם. 

המשרד התפתח וגדל לצד התפתחות טכנולוגיות האלומיניום וזמינותן. הוא מעורב בכל הפרויקטים המובילים והחדשניים, ובהם מבני משרדים, מוסדות רפואיים, אוניברסיטאות, מכללות, מוזיאונים, מרכזי תרבות, קניונים, בתי הארחה, בנייה רוויה ומבני ציבור רבים. אינג' יוסף לנדמן, מייסד המשרד, הטמיע בו פעילות מקצועית, חפה ממשוא פנים ונטולת אינטרסים. 

מורשת זו ממשיכה ללוות אותנו בפעילותנו גם היום, והיא ממתגת ומייחדת אותנו בענף. השירותים ההנדסיים שמשרד לנדמן מעניק, נתפרים ומותאמים לצורכי הלקוח ולדרישותיו. שירותי התכנון מלווים כל העת ב-Engineering Value ,תוך כדי הקפדה על שמירת מסגרת התקציב מחד, ומימוש החזון האדריכלי מאידך.

קצת היסטוריה בהתפתחות הענף ומשרד לנדמן

ענף האלומיניום החל את צעדיו הראשונים בתחום הבנייה בשנות ה-60 של המאה העשרים, שנים ספורות לאחר סיום מלחמת העולם השנייה. תחילתו בניסיון להתמודד עם תוצרי המלחמה, ובהם פסולת עתירת אלומיניום, ובכלל זה אלפי מטוסים מקורקעים. 

מאז ועד היום חלפו כשבעים שנה, שבמהלכן התפתח הענף לבלי הכר, והתמקצע בקצב מהיר מאוד. בתחילת הדרך התבסס הפיתוח של מלבני האלומיניום על טכנולוגיות הייצור של מלבני העץ, אך עם השנים חלה תפנית משמעותית בפיתוחם

האלומיניום, שלא כמו כל חומרי הבנייה האחרים, חובש כובע כפול. הוא משמש כאחד מרכיבי הבנייה הסוגרים את מעטפת המבנה, וכנדרש להשלמת עבודות הגמר בתוכו, כלומר הוא חלק בלתי נפרד ממכלול עבודות הגמר, אך שלא ככל עבודות הגמר האחרות, את האלומיניום לא ניתן לתקן, ולא ניתן להצניע פרטי הרכבה שגויים ו/או מומים שנפלו בו במהלך הבנייה.

 עם השנים, בתהליך איטי ובהתמדה, גדלו ממדי הפתחים המשובצים במעטפת המבנה, וכיום, הפתחים וקירות הזכוכית הם הרכיבים החזותיים המשמעותיים ביותר במעטפת.

נתח האלומיניום בתקציב הבנייה הוא אחד מן הגבוהים ביותר, ולא אחת, תקציב האלומיניום גדול יותר מתקציב השלד המתנשא מעל מפלס הקרקע. עם צבירת ידע, ניסיון והתפתחות טכנולוגית, הותאם עיצוב מלבני האלומיניום להשיג חתך הנדסי יעיל, וביצועיו האקוסטיים והתרמיים שודרגו.

התפתחות מכלולי האלומיניום לא רק שאיננה קופאת על שמריה – פרופילים ומכלולים חדשים צצים חדשות לבקרים, הכול לפי הכישרון והיצירתיות של הגורם המפתח. סוגיות אלה וסוגיות רבות אחרות הנוגעות לענף האלומיניום והזכוכית, עברו מפה לאוזן כתורה שבעל פה, וכיום, תחום עתיר ידע זה מקיף וכולל מגוון רחב של נושאים. עם זאת, עד היום הוא לא תועד באופן מסודר ומרוכז, ואנו ראינו לנכון לתעד ולרכז סוגיות עיקריות מתוכו כמשנה סדורה וככלי לימוד. האתר נועד לשרת את תחום הבנייה בכלל, ואת ענף האלומיניום בפרט. הוא חושף את הרבדים ואת המורכבות של ענף האלומיניום והזכוכית, ואנו תקווה כי הוא ישמש כלי להגדלת המודעות לענף ייחודי זה ולמיתוגו. המשימה לא הייתה קלה, אך לא התייאשנו,  והקדשנו את מיטב זמננו לליקוט הסוגיות השונות, עיבודן, והנגשתן באמצעותו. האתר כולל מגוון רחב של נושאים .

כל אחד מן הנושאים שמוצג באתר הוא עולם ומלואו ועומד בפני עצמו. כל מבנה פותח בתיאור כללי, וממשיך בסיקור סוגיות טכניות באמצעות תיאור מילולי, חתכים ותמונות. אין במיקוד זה כדי לבטל או לגמד סוגיות אחרות אשר באות לידי ביטוי באותו מבנה. החזון שלנו הוא שהאתר יהווה נר לרגלי כל העוסקים בענף, ובכוונתנו כאמור, להמשיך במלאכת ריכוז הידע, ובהנגשתו עם התפתחות האתר

 תקוותנו היא כי מלאכה זו תתרום להתמקצעות ענף האלומיניום, ולהצבתו, כראוי לו, בראש החץ של הבנייה.

האתר מיועד לכל החפץ במידע, ופונה מן הסתם לעוסקים בבנייה בכלל, ובענף האלומיניום בפרט. ענף האלומיניום בישראל הוא לרוב ענף משפחתי אינטימי וקטן, אולם הוא מקיף תחום ידע גדול ומשמעותי. כל הגורמים המשמעותיים הפעילים בו נתנו כתף וסייעו בהגשמת הפרויקט הזה, ועל כך נתונה להם תודתנו הרבה.

אלדד גרנות | מוטי לנדמן

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן