קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

הרכבה מתועשת של מלבני אלומיניום, ברכיבי ביטון מתועשים (Precast)

לאונרדו סיטי טאוור, רמת גן.

אדריכלות: רני זיס אדריכלים, ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים | יועץ אלומיניום:  לנדמן אלומיניום בע"מ.

המגדל ממוקם ברמת גן, משיק בנתיבי איילון, ומתנשא בסמוך לתחנת רכבת סבידור מרכז. מגדל זה היה הראשון בישראל שכבר בהקמתו יועדו לו שני שימושים עיקריים שונים: הקומות התחתונות בבסיסו משמשות כחדרי אירוח של בית מלון. שאר קומות המגדל מיועדות לדירות מגורים.
מגדל זה, שבנייתו הושלמה ב- 2001, נחשב לאחד ממגדלי היוקרה הראשונים.

צילום: אלעד שריג

חתך אנכי | חתך אופקי

  1. שמשה בידודית מרסנת קרינה.
  2. מכלול 70-R מתוצרת "SCHUCO".
  3. זוויתן עיגון הניתן לוויסות בכל שלושת הצירים.
  4. שתלי הברגה המוחדרים ברכיבים המתועשים משעת יציקתם.
  5. בורג לעיגון הדופן.
  6. חיפוי גבס.
  7. ספוג איטום מתנפח (Ipmod) ועיסת איטום של סיליקון.
  8. חיפוי של אלומיניום מרוכב (ACP) קמור, 4.0 מ"מ עוביו.
  9. מחבר לתליית הפח אל הבטון.

מעטפת המבנה אחידה לכל גובהה. השוני בייעודי המבנה כמעט ואיננו מזדקר לעין. הצופה מתקשה להבחין באיזו קומה מסתיימים חדרי האירוח של בית המלון, ובאיזו מתחילות דירות המגורים.

במעטפת המגדל משובצות דפנות גדולות המאפשרות מבט רחב לנוף. כל דופן משתרעת כמעט מלוא רוחב החדר, ומתנשאת כמעט מלוא גובה הקומה. בכל דופן משובץ אגף צר, המתנשא מלוא גובה הפתח, ונפתח פנימה. כדי למנוע נפילה מטה, דרך החלון הפתוח, פתיחת האגף פנימה מוגבלת לשיעור מקסימלי של כ- 9 ס"מ בלבד, וכדי לעמוד בדרישות ת"י 1142 למעקים ומסעדים. פתיחה מוגבלת זו נותנת מענה לאוורור בלבד, אולם לא לניקוי הפן החיצון של מלבן החלון. לפיכך, ניקיון הפן החיצון של הדפנות הופקע מן הדיירים, והופקד בידי צוות תחזוקה המתפעל מתקן ניקיון חיצון. גם במדד זה, מדובר בסנונית ראשונה. נתיבי איילון ותחנת הרכבת מהווים מטרד אקוסטי של ממש. פרטי המבנה, ההרכבה והזיגוג של החלונות הותאם לתת מענה למטרד זה.
מבנה זה היה גם חלוץ בשיטת ההרכבה המתועשת , וכל 1,100 דפנותיו הורכבו בשיטה זו.

מלבן אלומיניום הוא מוצר מתועש, שכל המידות בו אחידות ומדויקות מאוד. פתחים בקירות מתועשים ומדויקים אף הם, שכן הם מיוצרים בהליך חרושתי מבוקר. טבעי לנצל את ההשקה שבין שני רכיבים מתועשים אלה. הדפנות חוברו באמצעות ברגים כלפי שתלים (Insert) אשר מוקמו מראש בתוך הקירות הטרומיים משעת יציקתם. 

פעולת ההתקנה של המרכיב התמצתה בפרישת ספוג איטום מתנפח (limod) בהיקף מלבן האלומיניום, ובהברגת ברגי העיגון של מבלן האלומיניום אל תוך השתלים ששובצו בהיקף הפתח. המרכיב לא נדרש לקדוח באתר ולו קדח אחד, ואף לא להחדיר מיתדים בתוך קירות הבטון. בנוסף לא היה כל צורך במסגרת עזר ו / או ביריעות איטום, קצב ההתקנה התקצר משמעותית, והוזיל את עלות הדפנות בכ- 10% , חיסכון של למעלה מ- 1.0%. בעלות ההקמה של המגדל. 

בבנייה הקונבנציונאלי, התקנת מסגרת עזר מהווה פעילות נפרדת והכרחית בשלבי הפעולות של הרכבת המלבן בפתח. מסגרת העזר מחייבת איטום בינה לבין חשף הפתח מחד, ואיטום נוסף בינה לבין המלבן מאידך. בהרכבה מתועשת אין צורך במסגרת העזר, ולכן המרכיב פטור מאיטום כפול זה, הוא יכול להסתפק באיטום ישיר בין המלבן לבין הפתח הבנוי. גם הקיבוע והעיגון של המלבן בפתח נעשה בדרך קלה ומהירה. המלבן מקובע כלפי תשתית מותאמת אשר מבוצעת מראש בפתח המתועש. המבצע איננו נדרש לקדוח בקיר הבנוי קדח ואף לא להחדיר בו מיתדים. טיב ההרכבה והאיטום בפתח הקונבנציונאלי באתר, מותנה במיומנות המרכיב.

יוצא אפוא כי מלבן המותקן בקיר מתועש עולה בטיבו על המלבן המותקן בקיר קונבנציונאלי.

צילום: אלעד שריג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן