קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

הרכבת אלומיניום וזכוכית בין שני רכיבי ביטון מתועשים

מרכז פרס לשלום וחדשנות, תל אביב – יפו.

אדריכלות: אדריכל בינלאומי, מסימיליאנו נוקסס אדריכלים, אדריכל ישראלי – יואב מסר אדריכל | ניהול פרוייקט:  א. אפשטיין | יועץ אלומיניום:  לנדמן אלומיניום בע"מ | קבלן אלומיניום:  אלומאייר.

צילום: עמית גירון

אודות – מרכז פרס היא עמותה ששמה לעצמה למטרה לטפח שלום בר – קיימה וקדמה במזרח התיכון על ידי עידוד סובלנות, שיתוף פעולה, רווחה ופיתוח כלכלי וטכנולוגי – כל זאת על פי חזונו של נשיא המדינה התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל. המרכז שוכן ביפו, בסמוך לבית הקברות המוסלמי, והוקם על יסודות בית החולים הממשלתי ביפו, שנסגר בשנות ה-  80 של המאה העשרים. במבנה שוכנים משרדי הנהלת המרכז, חדרי סדנאות, אודיטוריום, מרכז מידע, מרכז מבקרים ועוד. 

צילום: עמית גירון

המעטפת תוכננה לפי קונספט של האדריכל פוקסס, האדריכל האיטלקי של הבניין, ועל ידי משרדו של אדריכל יואב מסר, האדריכל המקומי של הפרוייקט. המעטפת מאופיינת במשחק של שכבות ושל אור. שכבות העשויות מבטון, ומרווחים החסומים בלוחות של זכוכית.

שכבות הבטון האופקיות עשויות מ-  800 רכיבים, בעלי כמאתיים עיצובים שונים. משקל כל רכיב נע בין כ-  4.5 לבין כ- 6 טון. רכיבי הבטון "מרחפים" אופקית זה מעל זה הפישוק שבין שני רכיבי בטון חסום בזכוכית שקופה. רכיבי הבטון עבים מאוד, הרבה מעבר למקובל בשביל קירות חוץ.

עובי הרכיבים נע בין 90 ס"מ לבין 110 ס"מ, והוא זה אשר למעשה חוצץ בין פנים המבנה לבין הסביבה בצד חוץ. לאור קרבת המבנה לים, הוחלט שלא לשבץ אגפים נפתחים במעטפת המבנה, זולת דלת הכניסה הראשית והיציאה למרפסת. 

צילום: עמית גירון

רכיבי המעטפת המתועשים בוצעו באתר באמצעות יציקת בטון, בגוון ירקרק, לבניות מיוחדות מפלדה. את היציקה ליווה הליך קפדני של זיון, אשפרה ובקרה, וכנדרש בשביל להתאים את הבטון החשוף לתנאים הקורוזיביים הקשים השוררים בסמוך לשפת הים.

לאחר השלמת היציקה שובצו הרכיבים באופן מדויק בשכבות השונות של המעטפת בהתאם לתוכניות מפורטות. המופע המשונן הייחודי למבנה זה הושג תודות להנחת רכיבי הבטון בהיסט זה מזה. ההיסט בוצע באמצעות שיקוף, חיתוך, סיבוב ועוביים שונים. בנוסף נדרש לקבוע טעות של בטון בין שכבות הבטון, כדי ליצור את הפישוק בין שכבות הבטחון מחד, וכדי לשמש כקו מתאר ליציקת העמודים המבניים של הבניין מאידך. במשך היום שורות הזכוכית מזמינות קרינת שמש בלתי ישירה, פנימה אל תוך המבנה, ובה בעת מאפשרות תצפית חוצה.

בשעות הלילה הבניין הופך לתיבה ענקית המקרינה אור על הסביבה. למערך השכבות של מעטפת המבנה, קיימות אלגוריות אחדות, ובהן: פרשות מגוונת למושג שלום, מושג מופשט אבסטרקטי, רוחני ומשאת נפש. פרשות נוספת לרבדי הסביבה, ההיסטוריה של ישראל: רדיפות ותקומה, גזירות והתאוששות. 

הרכבה בין שני רכיבים מתועשים – החיבור בין הזכוכית לבין הבטון נעשה באמצעות פרופילי אלומיניום מיוחדים שפותחו במיוחד לפרויקט. הפרופילים חוברו כלפי תבריגים שנשתלו מבעוד מועד בתוך יציקות הבטון. לפיכך, החיבור לא דרש לבצע כל קדיחה באתר. פרט החיבור כלל זוויתן מיוחד אשר גישר על הסטיות הגיאומטריות לאורך חזיתות הבניין.
התוצאה היא שורות אחידות של לוחות זכוכית אשר חוסמות התגנבות של מים, רוח, רעש, ומזהמים אל תוך המבנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן