קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

חיפוי של אריח פח גלי – משונן

בית הסטודנט, אוניברסיטת חיפה.

אדריכלות: חיוטין אדריכלים, צוות תכנון: ברכה חיוטין, מיכאל חיוטין, אתל רוזנהאק, ז'אק דהאן, גוזף פרץ, אדריכלות נוף: גרויידא – מעוז | קבלן אלומיניום:  דבי אלומיניום | יועץ אלומיניום:  לנדמן אלומיניום בע"מ.

צילום: עמית גירון

המבנה המיועד לשמש את משרד דיקנט הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, ואת הפעילות של אגודת הסטודנטים. המבנה כולל משרדים, כיתות, ואולם נשפים. המבנה הוקם על פסגת הר הכרמל, משקיף על מפרץ חיפה, ומרחף מעל ואדי עמוק במתחם בעל טופוגרפיה תלולה. אגף דיקנט הסטודנטים, הוא ב על עיצוב של תיבת מלבנים דו – קומתית מרחפת. 

לעומתו, משרדי אגודת הסטודנטים פרושים לאורך מורד ההר, כמניפת טרסות החודרות אל תוך ההר, וכמקובל בנוף הררי. הניגוד שבין התיבה המרחפת לבין הטרסות יוצר משחק דרמטי של אור, צל ותנועה. מערכת כפולה של מדרגות (פנימית וחיצונית) חוצצות כמעין "ואדי" בין שני אגפיו. המדרגות מקשרות בין אגפי ומפלסי המבנה, ומאפשרות להיכנס לכל חלל בו בנתיב חיצוני ו'או פנימי, ובהתאם לבחירת המשתמש.

צילום: עמית גירון

מעטפת אגף דיקנט הסטודנטים, מחופה באריחי אלומיניום משוננים המלווים רצועות אופקיות של מלבני אלומיניום וזכוכית המשובצים בה. בניגוד לעיצוב המודרני של אגף זה, לטרסות של אגף אגודת הסטודנטים עיצוב טבעי מסורתי.

הטרסות בנויות קירות תומכים של בטון אדריכלי חשוף, וקירות שכולם זכוכית, המזוגגים בשמשה בידודית שקופה ופונים צפונה. שלחי הטרסות האופקיות משמשות כתקרה לקומה שמתחת, וכערוגה לקומה שמעל. עיצוב הטרסות הייחודי ממחיש את עקרונות הבנייה הירוקה.

ראשית, הטופוגרפיה – הערוגות העשירות בצמחיית הכרמל מבודדות תרמית את גגות המבנה. שנית, זיגוגן בשמשה שקופה, נוכח התפנית הצפונית שלהן.

צילום: עמית גירון

אריחי חיפוי משוננים –  חיפוי משונן ו / או גלי עשוי פח דקיק של פלדה או פח מגולוון מכופף. השינון לאורך החיפוי מגדיל את מומנט האינרציה של הפח הדקיק, ומקשיח אותו למרות עוביו המזערי. המהנדס הבריטי הנרי פאלמר, המציא פח זה בשנות העשרים של המאה ה-  19 כמענה הנדסי לתמיכת מכרות ברחבי האימפריה הבריטית. בתחילה יוצר הפח מברזל יצוק ואח"כ מברזל מגולוון.

בהמשך, אומץ פח זה לבניית גגות קלים, ומאוחר יותר לכל מעטפת המבנה, כמענה אסתטי לצרכים אדריכליים בחיפויי מבנים. בד בבד עם מגמה זו, החל להיעשות שימוש גם בחומרים נוספים, כגון נחושת אלומיניום ופלסטיק.

החתך המשונן מתקבל בהליך כיפוף. מאחר שהפח דקיק, כיפוף הפחים קל לביצוע ואיננו יקר. אם נשווה בין שתי חלופות חיפוי לקטע חזית זהה, חלופת החיפוי המשונן שעוביו כ-  0.6 מ"מ, תהיה קלה בשליש מחלופת החיפוי הרגיל שעוביו כ-  2.0 מ"מ. לחיפוי המשונן יתרון גם בפן השינוע והאחסון: בעוד החיפוי המשונן משונע בגלילים קטנים יחסית, חיפוי שעוביו 2.0 מ"מ נדרש לשנע בלוחות, ולכן מדיו מוגבלים ומותאמים לנתיב ולאמצעי השינוע. 

צילום: עמית גירון
צילום: מוטי לנדמן

השינון, אופקי כמו בפרויקט זה, או אנכי, תורם לעיצוב של מעטפת המבנה: הוא מעניק לה ממד מרחבי, החשוף למשחקים בלתי פוסקים של אור וצל, ולפי תנועת השמש לאורך היממה והשנה. בדומה לכל חיפוי אחר, גם אריח החיפוי המשונן חשוף להתפשטות תרמית, השונה מזו של שלד המבנה. 

לפיכך, נדרש להתאים את פרטי החיבור והעיגון באופן שיאפשר לאריח להתפשט ולהתכווץ בוקר וערב קיץ וחורף מחד, ויעניקו לו את הקשיחות הסטטית לעמוד נוכח כל ההטרחות הצפויות לפעול עליו מאידך. פרטי חיבור אלה יכולים להיות חשופים ו / או מוצנעים, הכל בהתאם למשאלות העיצוביות האדריכליות ולהנחיות יצרן החיפוי.

צילום: עמית גירון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן