קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

חלון אלומיניום בפתח של קיר טרומי

מוזיאון תל אביב לאומנות, האגף המערבי.

אדריכלות: פרסטון סקוט כהן, עמית נמליך אדריכלים | יועץ אלומיניום:  לנדמן אלומיניום בע"מ |
קבלן אלומיניום:  דמיטרי אלומיניום.

צילום: עמית גירון

מוזיאון תל אביב לאומנות נמנה עם מוסדות האומנות והתרבות המובילים של ישראל. מאז היווסדו ב- 1932.  ביוזמת ראש העיר הראשון של תל אביב מאיר דיזינגוף, שינה המוזיאון את מיקומו והתרחב באופן משמעותי. האגף המערבי, הכפיל את שטח התצוגות.

בבסיס התכנון האדריכלי עומדת תפיסת עולם המשלבת בין דרישות המוזיאון. שהכתיב מרחב פעולה מוגדר, לבין הקשר היסטורי ברצף הבנוי במתחם התרבות התל אביבי. האגף המערבי הוא החוליה האחרונה במתחם, ומבטא רוח אדריכלית חדשה, שונה מהמוכר. האגף המערבי של המוזיאון נחשב לאחד הבניינים החדשניים ביותר בזמננו, מופת של אמצעי תכנון דיגיטליים וטכנולוגיות בנייה מורכבות. כלפי חוץ, הבניין נראה אופקי ורחב מאוד, "כמו צוללת שוקעת" כהגדרתו של האדריכל פרסטון סקוט כהן.

צילום: אלעד שריג

מעטפת קירות הבטון במעטפת המבנה עשויים תצריף של 465 לוחות בטון מתועשים שטוחים אותם יצקו באתר. כדי להשיג את המבנה המרחבי, רק חלק מן הלוחות הם בעלי עיצוב גיאומטרי מלבני. רוב לוחות הבטון הם בעלי עיצוב גיאומטרי של משולש או של משולש קטום.

המבנה המרחבי הייחודי של מעטפת המבנה הושג בזכות זוויות ההשקה השונות, שבין שני לוחות בטון סמוכים. במרכז אחדים מלוחות הבטון המתועשים. שובצו חלונות. כל חלון חופף בעיצובו הגיאומטרי את לוח הבטון המתועש שבו הוא שובץ. לדוגמה, בלוח בעל עיצוב גיאומטרי של מרובע שובץ חלון אלומיניום מרובע, בלוח בטון בעל עיצוב גיאומטרי של משולש, שובץ חלון משולש.

מלבן של אלומיניום וזכוכית בפתח של קיר טרומי מלבן אלומיניום הוא מוצר חרושתי מתועש. כמוצר מתועש, כל המידות בו אחידות ומדויקות מאוד. פתחים בקירות מתועשים, יהיו מדויקים אף הם, שכן גם הם מיוצרים בהליך חרושתי מבוקר. סטיית התקן של הפתחים ומיקומם בקיר זניח. ניתן להתאים את הפתח המתועש למלבן האלומיניום באופן מושלם, ללא כל צורך במסגרת עזר, כאמצעי ביניים. 

צילום: אלעד שריג

התקנת מסגרת עזר בקיר קונבנציונלי מהווה פעילות נפרדת והכרחית בשלבי הפעולות של הרכבת המלבן בפתח. מסגרת העזר מחייבת איטום בינה לבין חשף הפתח מחד, ואיטום נוסף בינה לבין המלבן מאידך. בהרכבה מתועשת אין צורך במסגרת העזר, ולכן המרכיב פטור מאיטום כפול זה, ויכול להסתפק באיטום ישיר בין המלבן לבין הפתח הבנוי. גם הקיבוע והעיגון של המלבן בפתח נעשה בדרך קלה ומהירה. המלבן מקובע כלפי תשתית מותאמת אשר נעשית מראש בפתח המתועש. המבצע איננו נדרש לקדוח בקיר הבנוי קדח ואף לא להחדיר בו מיתדים.

על הרכבה מתועשת של מלבני אלומיניום ניתן לקרוא בהרחבה בפרויקט "לאונרדו סיטי טאוור". טיב ההרכבה והאיטום בפתח הקונבנציונלי באתר, מותנה במיומנות המרכיב, יוצא אפוא כי מלבן המותקן בקיר מתועש עולה בטיבו על המלבן המותקן בקיר קונבנציונלי. קו ההשקה שבין המלבן לבין לוח הבטון המתועש דק מאוד. שמשת המלבן ולוח הבטון מתלכדים יחדיו, בצד חוץ, במישור טפוף (Flush).

המראה המתקבל מציג מפגש נקי בין בטון וזכוכית. אחדים מן המלבנים ניתנים לפתיחה באמצעות מנוע חשמלי. במספר מקומות המלבן נטוי כ- 15° ואף יותר מן האנך, ולכן הוא מזוגג בשמשת רבדים. המלבן מזוגג בזיגוג מבני, המצניע את מסגרת האלומיניום שבגבו מעיני הצופה העומד בצד חוץ.

צילום: אלעד שריג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן