קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

מבואת כניסה למוזיאון יד ושם

מבואת  כניסה למוזיאון תולדות השואה, יד ושם, ירושלים.

יזם: מוזיאון יד ושם | אדריכלות: משה ספדיה אדריכלים, אדריכלית ראשית ומנהלת  פרויקט אירית כוכבי | יועץ אלומיניום:  לנדמן אלומיניום בע"מ | קבלן אלומיניום:  ובר ס.ר אלומיניום

צילום: אלעד שריג

אודות – בניין המבואה הוא מרכז המבקרים של יד ושם, ונועד לספק מידע להתמצאות, ולשמש נקודת מוצא ומפגש לביקור בהר הזיכרון. בניין המבואה המתנשא לגובה של קומה אחת מעל כיכר המבואה, בנוי כסוכה קלה שקופה שכל פאותיה עשויות זכוכית. מבנה המבואה מוקף בארקדה נטויה עשויה עמודים של בטון אדריכלי חשוף. המבואה מקורה במצללה ("משרבייה") אקוסטית של פרופילי אלומיניום. המצללה מסננת את קרינת השמש, ויוצרת אדריכלות של צל ואור המשתנה במהלך שעות היום.

מעטפת
הזכוכית של המבואה מעניקה למבקר קשר בלתי אמצעי עם הסביבה וחיבור אל הרי ירושלים מחד, ואל הר הזיכרון מאידך. השמשה בהיקף הסוכה בעלת שקיפות גבוהה היא מותאמת לרסן את קרינת השמש הישירה, ונטולת רפלקטיביות. 
השמשה מהווה חיץ בלתי נראה, המשמר את רציפות המרחב, ואת המשכיות המבטים. הקירות בנויים קורות אלומיניום אופקיות ושמשות בלבד. קורות האלומיניום מיוצבות מכנית, כלפי עמודי פלדה המתנשאים בגבן. בקירות הזכוכית משובצות דלתות נפתחות חוצה שכולן זכוכית ושתי יחידות של דלת מסתובבת חשמלית;

אורקיע (Skylight)
מקרה את כל חלל המבואה, משתרע על פני שטח נרחב של כ- 900 מ"ר, ומזוגג בשמשה בידודית רבדים בכל שטחו. הקירוי עשוי רצועות של אלומיניום וזכוכית, המשיקות זו בזו. כל רצועה היא בעלת עיצוב גיאומטרי של אורקיע דו – שיפועי.

מצללה (Shading) של פרופילי אלומיניום
משתרעת בכל גחון האורקיע. הפרופילים מקבילים זה אל זה, מסוככים על השוהים בתוך מבנה המבואה מפני קרינת שמש ישירה מחד, ובולעים את ההידהוד האקוסטי האופייני למבנה שכולו זכוכית מאידך. בנוסף, המצללה משמשת כאמצעי להשיג אפקט של אור וצל המשתנה לאורך כל שעות היום.
המבואה עשויה קירות מסך,  אורקיע ורפפות הצללה אקוסטיות
האורקיע (Skylight) וקירות הזכוכית של מבואת הכניסה, בנויים בשיטה ייחודית. סריג השתי וערב, הנהוג במלבני אלומיניום וזכוכית, לא יושם בקירות אלה והומר בקורות אופקיות בלבד.

צילום: אלעד שריג

מקרא:

  1.  עמוד מבני של פרופיל פלדה עגול, המשמש לתמיכת המבנה ופרופילי האלומיניום האופקיים של קיר המסך.
  2. קורות ערב אופקיות של פרופילי אלומיניום.
  3. מחבר מתווסת, העשוי שני גלילי פלב"מ ומשמש לעיגון קורת הערב כלפי עמוד הפלדה המבני, וכמוראה בהגדלה בפרט A בדף הבא.
  4. שמשה בידודית מרסנת קרינה מסוג 2M-1VE של חברת Vracon בעלת הביצועים הפיזיקאליים הבאים:0.34=SF, 12%=RO, 14%=RI, 49%=LT, 1.6=U
  5. אורקיע (Skylight) דו – שיפועי, המזוגג בשמשה בידודית רבדים מרסנת קרינה ובעלת הדפס קראמי. השמשה הבידודית מסוג 2M-1VE, עם הדפסים בקוטר של 1.2 מ"מ ובצפיפות של 40%.
  6. מזחלת לניקוז המים בעלת ייעוד כפול: תמיכה סטטית למילואות הזכוכית וניקוז.
  7. מצללה (Shading) אקוסטית של פרופילי אלומיניום מעוצבים, במידות 50X100 מ"מ.
צילום: אלעד שריג
צילום: אלעד שריג

דלת חשמלית מסתובבת אחת הוצבה בכניסה למבנה המבואה, ודלת חשמלית מסתובבת נוספת הוצבה ביציאה ממנה. קוטר הדלת המסתובבת כ- 2.60 מ', ולה שלושה תאים. לכאורה, מפתיעה הבחירה בדלת מסתובבת בשביל כניסה שאותה פוקדים אלפי אנשים בכל יום. השנים מוכיחות כי הבחירה הייתה נכונה. קיבולת הדלת שנבחרה היא של כ- 22 איש לדקה בכל כיוון. בכל דקה יכולים לצאת מן הדלת כ- 22 איש ובמקביל יכולים להיכנס דרך הדלת כ- 22 איש. קיבולת הדלת בשעה עומד על כ- 1,320 איש, וביממה כ- 10,560 איש, תנאי האקלים מחוץ למבנה אינם מפריעים ו / או משבשים את תפקוד הדלת. מבנה הדלת המסתובבת מותאם לשמור על האקלים המבוקר השורר בתוך המבנה.

לפרויקט מבואת הכניסה ליד ושם, נבחרה דלת מסתובבת חשמלית של חברת EDAM-BOON. הקירות הקבועים והקמורים של הדלת המסתובבת עשויים זכוכית בלבד, וכך גם האגפים המסתובבים בדלת. לפי התכנון המקורי, הדלת אמורה הייתה להיבנות סביב עמוד פלדה המתנשא אנכית במרכזה. בשל קשיי ביצוע שונתה התוכנית המקורית. בסיס עמוד הפלדה המקורי הוחלף בארבעה עמודי פלדה שהוצבו במעטפת הדלת המסתובבת. ארבעת עמודים אלה חוברו בקודקודם באמצעות קורות מעבר אל בסיס עמוד הפלדה שקוצץ. פני הרצפה במעגל החסום על ידי הדלת המסתובבת הם במישור טפוף עם פני הרצפה בצד חוץ מחד, ועם פני הרצפה בתוך המבנה מאידך.

חישוק של פרופיל פלב"מ (L316 Stainless) שמידותיו 25X25 מ"מ, מקיף את הדלת המסתובבת בבסיסה, החישוק מעוגן ברצפת הבטון, בעזרת פיסות של זוויתני פלדה משני צידי החישוק, לסירוגין. גב החישוק מתווה את המפלס לגימור הרצפה. שטיח פרוש ברצפת הדלת המסתובבת; דפנות הדלת המסתובבת משמשות כמעגל חסום לשטיח זה. גב השטיח נקבע במישור טפוף עם פני הריצוף. השטיח עשוי מברשות לבד המושחלות בפרופילי אלומיניום ייחודיים המחוברים זה אל זה באמצעות פרופיל PVC גמישים ומחוררים.

רוחב פרופילי האלומיניום הוא 60 מ"מ. לדלת המסתובבת הינע אוטומטי, ההינע מצוייד בבקר אלקטרוני ממוחשב המבקר את מהירות הסיבוב של אגפי הדלת. המשתמש בדלת אינו יכול להאיץ את מהירות הסיבוב שלה, מעבר למהירות המוגדרת על ידי בקר המהירות. האגפים המסתובבים והפאות הצדדיות של דפנות הדלת הקבועות, מצוידים בפגושים אקטיביים. נתקלו אגפי הדלת המסתובבים במכשול, או לחלופין נחבט עצם כנגד הפאות הצדדיות של דופן הדלת הקבועה, ייעצר הינע הדלת  אוטומטית.

באמצעות בקרת מומנט. בנוסף, הדלת מצוידת בשני לחצני האטת מהירות, וכנדרש למעבר של נכים דרכה. הינע הדלת מופעל באמצעות גלאי אינפרה – אדום המותקנים בחופת הדלת. לחופת הדלת ייעוד כפול: תפקודי וחזותי. תפקודית החופה מצניעה את ההינע החשמלי, וחוסמת התגנבות של מים ורוח. חזותית החופה חשופה ועליה להיות בעל גימור נאה. מבנה הדלת המסתובבת מותאם לשמור על האקלים המבוקר השורר בתוך המבנה. בנוסף, תנאי האקלים מחוץ למבנה אינם מפריעים ו / או משבשים את תפקוד הדלת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן