קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

מגדל אסותא רמת החייל

יזם: אסותא מרכזים רפואיים | אדריכל: מרסלו ברסטובסקי בשיתוף עם משרד זיידלר מקנדה | ניהול פרויקט: אחים מרגולין הנדסה וייעוץ | יועץ אלומיניום:  לנדמן אלומיניום בע"מ | קבלן אלומיניום: אלומקון סי.אל. בע"מ | צילום: דיאגו רוסמן

מגדל אסותא, מתנשא כאגף צמוד לצד המבנה הראשי של המרכז הרפואי.  שני המבנים מקושרים יחדיו במפלס הקומה השניה והשלישית באמצעות גשר דו-קומתי, העטוף זכוכיות.
המגדל החדש שונה מאוד בעיצוב הגיאומטרי שלו מן המבנה הראשי: המגדל מתנשא לגובה של 13 קומות.  לפי דרישות הפרוגרמה, 10 הקומות הראשונות מהוות מרחב מוגן.  בשל מגבלות הביסוס, יושמו חומרים קלים בשביל השלד ובשביל המעטפת של שלוש הקומות בקודקוד המגדל.

מגדל אסותא רמת החייל

ליצירת שפה משותפת בין המבנה המרכזי לבין המגדל, נבחרו למעטפת המבנה חומרי גמר דומים.  גם מעטפת המגדל מחופה תצריף של זכוכית ולוחות גרניט בשני גוונים:  גרניט אדומה ולבנה.

הגרניט האדומה מסמלת את ההרים באגן הים התיכון, והגרניט הלבנה את מבני המגורים.  הגרניט האדומה היא הדומיננטית בבסיס המגדל.  ככל שעולים בקומות, הגרניט הלבנה מחליפה את האדומה, בד בבד גדל שטח לוחות הזכוכית, עד שהוא נותר כחיפוי היחיד במעטפת שלוש הקומות בקודקוד המגדל.  חיפוי הזכוכית וחיפוי הגרניט משתזרים זה בזה ומתלכדים למישור אנכי יחיד.  מסיבות אלה, ובשעות הערב, יש האומרים כי המופע החזותי של המגדל מזכיר להם נר דולק אשר השעווה הלבנה שלו מטפטפת טיפות טיפות מטה.

כאמור, לפי דרישות הפרוגרמה, 10 הקומות הראשונות משמשות כמרחב מוגן.  לפי הנחיות פיקוד העורף, וכמקובל בשביל מרחב מוגן, חלונות מיגון שובצו במעטפת המגדל.  פתחי החלונות קטנים מאוד מן המקובל בימים אלה בשביל מעטפת של מגדל.  כדי לטשטש חלונות קטנים אלה, ולהעניק למעטפת המגדל מופע הומוגני כל חלון ממ"ד, מחופה, בלוח זכוכית המתנשא מלוא גובה הקומה.  לוח הזכוכית ושני הגונים של חיפוי הגרניט משובצים במעטפת המבנה כמעין תצריף ומעניקים למעטפת המגדל מופע הרמוני.

בקודקוד המגדל שוכן אודיטוריום העטוף בקירות מסך. קירות המסך שוטפים את האודיטוריום באור טבעי, וחושפים בפני הקהל את הנוף של פארק הירקון.  מרפסת הגג פתוחה כפטיו לשמיים.  המרפסת, מסוככת כמעט בכל דפנותיה בקירות מסך. מטעמים אלה המרפסת מותאמת לאירוח ולאירועים.

תודות לאדריכל מרסלו ברסטובסקי, על הסיוע בהכנת הכתבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן