קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

מעטפת של חיפוי נוירונים

מרכז לילי ואדמונד ספרא למדעי המוח, ירושלים.

יזם: האוניברסיטה העברית ירושלים | אדריכלות: פוסטר ושות' בשיתוף עם ספנסר דה גריי.
אדריכל ישראלי: בר, שיפמן – נתן אדריכלים | מנהל פרויקט:  ברן הקמת פרויקטים | יועץ אלומיניום:  לנדמן אלומיניום בע"מ | קבלן אלומיניום : אלום עשת.

צילום: עמרי אמסלם צילום אדריכלות

המרכז הבין תחומי לחישוביות עצבית (ICNC) הוקם באוניברסיטה העברית בירושלים, בסוף המאה העשרים. הוא נועד לקבץ חוקרים מתחומים שונים: ביולוגיה, פיזיקה, מדעי המחשב, רפואה ופסיכולוגיה, אשר עד אז פוזרו בין הפקולטות השונות. עם השנים, הקומה אשר יועדה למרכז זה, הייתה צרה מלהכיל את כל צוות המחקר. מייסדי המרכז חלמו על בנין ייעודי שיקלוט את צוות החוקרים תחת קורת גג אחת, ומרכז המחקר, עבר למבנה ייעודי בקמפוס גבעת רם. במרכז המבנה המלבני, חצר רחבה, פטיו, המתנשא לכל גובה המבנה, ומקורה בגג "כריות" נפתח ונסגר.

צילום: עמרי אמסלם צילום אדריכלות

המעטפת מחופה באריחי אלומיניום החתוכים ב-  CNC, אשר מרמזים בעיצובם  על ייעוד המבנה. חיתוך האריחים מזכיר בעיצובו הגיאומטרי רשת של תאי עצב nerve cell) – NERURON) המצויים בקליפת המח (Cortex). אריחי האלומיניום משיקים זה לזה, ומשתזרים יחדיו לסבכה ייחודית וצפופה המצניעה את קירות המסך שבגבם. עיבוד אריחי האלומיניום, ותכנון תצריף האריחים, הוא פרי תכנון פרמטרי, של תוכנת מחשב.

צילום: עמרי אמסלם צילום אדריכלות

תכנון פרמטרי

התכנון הפרמטרי מבוסס על תכנון הנצמד למערכת נוקשה של כללי יסוד. בסיום התכנון מתקבל עיצוב גיאומטרי ייחודי, העומד בכללי יסוד אלה. שינוי הכללים, ישנה את העיצוב הגיאומטרי. המחשבים והתוכנות העומדים לרשותנו כיום, מסוגלים להשלים תכנון המבוסס על מערכת של כללים.

עם השלמת התכנון הפרמטרי, האדריכל בודק את התוצאה ובוחן אם היא אכן מממשת את המשאלה העיצובית שלו. לא מילאה התוצאה אחר משאלה זו, כל שעל האדריכל לעשות, הוא להגדיר את כללי היסוד, כולם או מקצתם, מחדש. המחשב אשר מחליף את האדריכל בתכנון, זריז יותר, יעיל יותר, וחף מכל טעות ו / או סטיה ממערכת הכללים. התכנון הפרמטרי מאפשר איפה לאדריכל לממש את משאלותיו החזותיות בדיוק רב מאוד. 

צילום: עמרי אמסלם צילום אדריכלות

יתרונות נוספים לתכנון הפרמטרי: 

  1. הוא מעניק כלים לבחון את יעילות התכנון גם בן התפקודי והכלכלי. לדוגמה, אם העיצוב מותאם לרסן את קרינת השמש פנימה אל תוך המבנה, אם התאורה הטבעית בתוך המבנה היא בעוצמה מספקת, חישוב עלויות המיזוג של המבנה ועוד.
  2. התכנון הפרמטרי מאפשר לעצב רכיבים מרחביים, לצרפם זה אל זה, ותוך כדי כך, להעניק למבנה מופע משתנה ותזזיתי. לרכיבים מרחביים כמה יתרונות על פני רכיבים שטוחים. ניתן לנצל את היתרון המרחבי במספר דרכים. הרכיב האחד מסוכך ומצליל את הרכיב שמתחתיו. ניצול התפנית של הרכיב המרחבי אל השמש, לשם יצור אנרגיה נקייה, כגון: חימום מים, ייצור חשמל וכו'.
  3. את התכנון הפרמטרי ניתן לרתום גם לשלב הייצור. המחשב יכול להוריד פקודות למסור ה-  CNC, וכנדרש בשביל ייצור יעיל, זריז ומדויק.
  4. לתכנן את קווי ההשקה בין הרכיבים המרחביים, וכנדרש בשביל לפשט את עבודות ההרכבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן