קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

מתחם גלובל טאוורס

יזם: מגדלי ישראל בע"מ | אדריכלות: יסקי, מור, סיון אדריכלים; ארכ. רחל פללר, ארכ. שרון הירש, ארכ. אורה שדמי | מנהל פרויקט:  בן נון ניהול בניה EBN בע"מ | קבלן אלומיניום: שפר תעשיות אלומיניום (1997) בע"מ. | צילום: דיאגו רוסמן

מתחם גלובל טאוורס סמוך לבית החולים בילינסון, בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ויצחק רבין בפתח תקווה.  המתחם חולש על מרכז העסקים הראשי של פתח-תקוה.  כרוח התקופה, גם מתחם גלובל טאוורס מותאם ל"עירוב שימושים":  שילוב בין משרדים, מסחר ומבני ציבור.  כיום כולל המתחם מגדל משרדים בן 36 קומות, מבנה ציבור (מרפאה של "מכבי") ומסחר.  בעתיד יוקם במתחם מגדל נוסף בן 32 קומות.

שטח המתחם יעמוד על 105 אלף מ"ר ויכלול 8,000 מ"ר של שטחי מסחר.  בקירוב, כל אחת מקומת המשרדים היא בשטח (ברוטו) של כ-1,500 מ"ר.

צילום: דיאגו רוסמן

המגדל מושך את תשומת הלב תודות לעיצוב הייחודי שלו, המתבסס על שני העקרונות הבאים:  קומת נתק והמרפסות בפינות הבנין.

בכל אחד משני המגדלים קיימת קומת נתק.  במגדל הראשון הנתק בוצע במפלס קומה 10, ואילו במגדל השני הנתק יהיה במפלס קומה 20.

בכל אחת מפינות המגדל, בכל קומה וקומה משמשת כמרפסת, מרפסת מעל מרפסת.  כל מרפסת כלואה בין שלושה קירות ותקרה מחד ופונה לחזית אחרת מאידך.  סיבוב המרפסות הכלואות אל ארבעת גורמי השמים המנוגדים העניק למגדל עיצוב של מעין שבשבת ("Vane"), מדחף ("Propeller").  המרפסות מעוצבות כמעין חצר פנימית ("Ptio") שלושת קירות המרפסת חוסמים את הרוח, ומאפשרים לקיים במרפסת פגישות, להסב אותן כמעין כחדר ישיבות הממוקם באויר הפתוח.

צילום: דיאגו רוסמן
צילום: דיאגו רוסמן
צילום: דיאגו רוסמן

מעטפת המגדל משלבת בין שני גוונים מנוגדים:  גוון בהיר מחד וגוון כהה מאידך.  השילוב בין הגונים השונים מושג בעזרת זיגוג קיר המסך בשתי שיטות שונות:  זיגוג מכני של פרופילים נטרקים ("Clip-On") בעומק של כ-16 ס"מ למעטפת המגדל, וזיגוג מבני בהדבקה סיליקונית ("Structural glazing") בקומות הנתק מחד ובמרפסות מאידך.  בכל אחת מן הקומות הזיגוג המתנשא לכל גובה הקומה ברציפות, ללא כל קיטוע, מאפשר להשקיף על הנוף ממפלס קומות המשרדים במלואו, ללא כל הפרעה.

תודות לאדריכלית שרון הירש בסיוע בהכנת המאמר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן