קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

קיר מסך דו-קרומי ממוכן, בית המשפט המחוזי תל אביב

בית המשפט המחוזי, תל אביב- יפו.

אדריכלות: יעקב רכטר, אמנון רכטר אדריכלים | ניהול פרויקט:  ניצן-ענבר ניהול פרויקטים ( 1992) בע"מ | יועץ אלומיניום: לנדמן אלומיניום בע"מ | קבלן אלומיניום:  אלום עשת

צילום: תומר כהן

אודות – בית המשפט המחוזי בתל אביב תוכנן ב- 1964 בידי יעקב רכטר ז"ל, וכלל שני אגפים: בית משפט שלום ובית משפט מחוזי. למעשה, מבנה זה על שני אגפיו היה בית המשפט הראשון אשר תוכנן והוקם לאחר הכרזת העצמאות של מדינת ישראל, 16 שנים קודם לכן. ברבות השנים אמנם בוצעו כמה עבודות שיפוץ, שדרוג והרחבה, אולם לא  היה בהם די. חמישים שנה מאוחר יותר, המבנה המקורי שהיה צר מלהכיל את המשתמשים, הורחב משמעותית. הרחבת המבנה כללה שני אגפים חדשים: בסיס נמוך וריבועי הבנוי בהיקף חצר פנימית, ועל אחת מצלעותיו הוקם מגדל גבוה וצר.

המעטפת – למגדל שתי חזיתות עיקריות: האחת פונה מזרחה והשנייה פונה מערבה. שתי חזיתות אלה מתמודדות עם קרינת השמש הנמוכה האופיינית להן. כל חזית, בהתאם לייעודה, מתמודדת עם קרינה זו באופן שונה. הבטון החשוף דומיננטי מאוד במעטפת המבנה והוא ניחן בעיצוב יצוק ומפוסל. גשר מעבר משתרע מעל החצר הפנימית ומחבר בין שתי דפנות מבנה הבסיס הריבועי. אריחי חיפוי של אלומיניום מחפים את תקרת הגשר, קירות שכולם זכוכית את פאותיו האנכיות. 

צילום: תומר כהן

חתך אנכי | קיר מסך כפול ממוכן

(6) שמשה מונוליטית שקופה. (7) תריס הצללה חשמלי V220 בעל רפפות הצללה  שעומקן 80 מ"מ. (8) שמשה בידודית מרסנת קרינה.
(9) חריץ להכנסת אוויר מבוקר מתוך המבנה אל התווך הפנימי של קיר המסך הכפול. (10) צינור ליניקת האוויר החם, הכלוא בתווך הפנימי של קיר המסך הכפול (11) דלתית גישה לטיפול ואחזקת תריס ההצללה החשמלי.

צילום: תומר כהן

קיר מסך כפול | חזית מזרחית – בכל חזיתות המגדל, להוציא את החזית המערבית, שובץ קיר מסך כפול, אשר זוגג בזכוכית שקופה לא רפלקטיבית כאמירה על שקיפות הצדק. קיר המסך הכפול חוסך בתשתית המיזוג מחד, ובאנרגית התפעול השוטפת שלו מאידך. הקיר הכפול מותאם לשלוט באופן אוטומטי על עוצמת התאורה בתוך המבנה. אף על פי כן, בתנאי האקלים השוררים במדינת ישראל, קיר זה איננו כלכלי. כדי לעודד את היישום של קירות מסך כפולים, בוצע התיקון החמישי לתקנות התכנון והבנייה. לפי תיקון זה, בקיר מסך כפול השטח העיקרי של המבנה נמדד עד הפן הפנימי של לוח הזכוכית הפנימי בלבד, בעוד קיר מסך "רגיל" השטח העיקרי נמדד עד לפן החיצון של לוח הזכוכית החיצון. שיטת מדידה זו משילה רצועה במעטפת המבנה, שרוחבה כ- 20 ס"מ משטח הבניין וכך מוזילה אגרות הבנייה, ארנונה וכו'. צמצום השטחים נעשה מבלי לשנות דבר בשלד המבנה ו / או בקו הרצפה של קומות המבנה. הודות לתיקון החמישי, קיר המסך הכפול הפך להיות כלכלי, והוא מחזיר את ההשקעה העודפת בו בתוך כשבע שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן