קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

שמשות‌ ‌במעטפת‌ ‌סוכת‌ ‌פיקוח‌

מגדל הפיקוח החדש, נמל התעופה בן-גוריון.

אדריכלות: פלג אדריכלים | יועץ אלומיניום: לנדמן אלומיניום בע"מ

צילום: אסף פינצ'וק

אודות – מגדל הפיקוח שולט על נתיבי הטיסה של המטוסים באוויר, נסיעתם על הקרקע, לאורך מסלולי נסיעה ייעודיים בשדה התעופה, ולא פחות חשוב, על תיזמון הנחיתות וההמראות. למילוי תפקידו מגדל הפיקוח עתיר בציוד אלקטרוני המסייע לפקח הטיסה לשלוט על תעבורה זו באופן מקוון.

בנוסף, לאור כובד האחריות, וכדי להבטיח בטיחות מקסימלית, חלות על השמשות במעטפת מגדל הפיקוח דרישות מחמירות, וכמפורט להלן: בפן התרמי, על השמשה להיות בעלת מוליכות תרמית מקסימלית של 2.8, קרי שמשה בידודית. בשל הדרישה לשדה ראייה גדול, כל שמשה מתנשאת לגובה של כ-  3.00 מ', ולכן מטעמים סטטיים נדרש היה לעבות את שני הלוחות של השמשה הבידודית.

שמשת רבדים (SGP) יושמה בלוח החיצון ובלוח הפנימי של השמשה הבידודית. כדי לעמוד בדרישות החזותיות, השמשה הבידודית נדרשת להיות בעלת שקיפות של 75% או יותר ורפלקטיביות (פנים וחוץ) נמוכה ככל האפשר ולא יותר מאשר 14%. מטעמים אלה מסתפקים במקדם הצללה של כ-  0.86 בלבד. להקטנת הרפלקטיביות של השמשה, נהוג להטות אותן בזווית של 15°  מן האנך. אי לכך, כל אחת מן השמשות היא בעלת עיצוב גיאומטרי של טרפז. למניעת עיוותים גיאומטריים בשמשה, עליה להיות רפויה (Annealed glass), נטולת טיפולים תרמיים, כגון חיזוק (Heat Strengthen), קל וחומר חיסום (Full Tempered). בתום הייצור, וקודם אספקת השמשה לאתר, נדרש לבצע בה בדיקה מקדימה לאיתור מומים ו / או גליות בהתאם לדרישות הסעיף 204.2 של ת"י 938 חלק 2 בשביל "זכוכית מראות מובחרת". הצללה, אם וכאשר היא נדרשת, נעשית באמצעות צמד וילונות גלילה חשמליים, אושר מותקנים בפן הפנימי של השמשה. ההצללה נפרשת ונגללת במקביל למישור השמשה, בזווית של 15° מן האנך. אי לכך כל אחד מן הוילונות הוא בעל עיצוב גיאומטרי של טרפז. כל אחד מן הוילונות מצויד בהפעלה חשמלית עצמאית לו. גלילת הווילון מעלה ו / או פרישתו מטה מתבצעת אוטומטית, בפיקוד מרכזי, לפי זווית קרינת השמש מחד ועוצמת התאורה מאידך. מנהל המשמרת יכול לנטרל פיקוד מרכזי זה, ולפרוש כל וילון ווילון באופן שונה. כל פעולת נטרול, מוגבלת לשעתיים בלבד. בתום פרק זמן זה, פרישת כל וילון ווילון תסונכרן לפי הגדרת הפיקוד המרכזי. בנוסף, וילון ניתן גם לתפעול ידני, במקרה של תקלה בפיקוד המרכזי ו / או באספקת החשמל. מסילות אופקיות שולבו בפן הפנימי ובפן החיצון של השמשות כדי לאפשר את ניקיונן באופן קל ובטיחותי.

חתך אנכי

  1. חיפוי של אלומיניום בהיקף כותרת המגדל
  2. חיפוי אלומיניום בחזית המגדל
  3. בידוד תרמי ואקוסטי
  4. צמד וילונות הצללה חשמליים
  5. שמשה בידודית. שני הלוחות בשמשה הבידודית הן שמשת רבדים.
  6. צמד פרופילי אלומיניום לריתום השמשה בבסיסה. הפרופילים מחוברים מכנית זה אל זה, כדי שניתן יהיה לשלוף ממקומה שמשה שכשלה, ולהחליף אותה בשמשה חדשה.
צילום: אסף פינצ'וק

שמשות במעטפת סוכת פיקוח – במקרה של תקלה, שבמהלכה האמצעים המקוונים אינם זמינים, נדרש פקח הטיסה להסתייע בחוש הראייה שלו בלבד. האחריות במקרה זה היא רבה מאוד, שכן כל טעות זיהוי עלולה לסכן את המטוס ולעיתים אף כמה מטוסים. הפקח נדרש לתצפת אחר כל אחד מן המטוסים, לעקוב חזותית אחר התנועה של כל אחד מהם, ולוודא כי מרחקי הבטיחות ביניהם נשמרים כנדרש. לפיכך, על מעטפת מגדל הפיקוח להעניק לפקח הטיסה תצפית מלאה על כל נתיבי הטיסה, הנסיעה, הנחיתה וההמראה של המטוסים. מטעמים אלה, על תכנון המעטפת לצמצם ככל האפשר את האיזורים שבהם שדה הראייה חסום ("איזור מת").

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן