קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

בדיקה מעבדתית לקיר מסך

בדיקה מעבדתית לקיר מסך – קירות המסך שונים בעיצובם זה מזה. יש המזוגגים מכאנית, ויש המזוגגים בהדבקה מבנית. יש בעלי מישור יחיד, ויש בעלי מספר מישורים. יש המשתרעים במישור שטוח, ויש המשתרעים במישור שאיננו שטוח. יש קירות מסך שבהם כל האגפים קבועים, ויש קירות מסך שבהם משובצים גם אגפים נפתחים. יש הנתמכים בגבם בכל קומה, ויש קירות מסך המתנשאים לגובה של שתי קומות או יותר, ללא כל תמיכה בגבם, ועוד. מידת השונות בין קיר מסך אחד לאחר גדולה מאוד. לכל קיר מסך הוראות ייצור הרכבה וזיגוג, הייחודיות אך ורק לו.

צילום: מוטי לנדמן
צילום: מוטי לנדמן

בשל אי-חזרתיות זו, נדרש ראשית כל לתדרך את המרכיבים, בנקודות התיוג היחודיות לייצור ולהרכבת קיר המסך. לכל קיר מסך עקומת למידה שונה. צפוי כי בשלב הלימודים, עבודת המרכיבים תהיה מלווה בטעויות. לעיתים הטעות מזדקרת לעין, קל לחשוף אותה ולתקנה בהתאם. אם הטעות סמויה מן העין, היא תיחשף רק ברבות הימים, בדיעבד, לאחר הרכבת קיר המסך, ולעיתים רק לאחר אכלוס המבנה.

בדיוק מטעמים אלה מומלץ לבצע בדיקת תפקוד מעבדתית לדגם של קיר המסך. לבדיקה שתי מטרות: האחת לתקף (validation) את התכנון מחד, ולוודא כי הוא ישים מאידך. השנייה, לוודא כי הייצור וההתקנה חפים מכל טעות. בדיקת תפקוד לדגם של קיר מסך היא סוגיה לוגיסטית לא קלה. ממדי הדגם הנבדק, גדולים מן הממדים של חלון טיפוסי, ולכן לא כל מעבדה ערוכה ומצוידת לבצע בדיקה שכזו.

צילום: מוטי לנדמן
צילום: מוטי לנדמן

בדיקת תפקוד מעבדתית לדגם של קיר מסך, מדמה את ההטרחות הקיצוניות שלהן הוא ייחשף במהלך השנים, והיא כוללת כמה שלבים. נדרש לבצע כל שלב בשלמותו, קודם שממשיכים לשלב הבא אחריו. ביצוע כל השלבים זה אחר זה בשלמותם אורכת לעיתים אף כשמונה שעות. שלבי בדיקת התפקוד מפורטים להלן:

  1. בדיקה לאיתור דליפת אוויר נערכת ברבע מעומס השיא לשירות, אך לא פחות מ-  600Pa
  2. בדיקה לאיתור דליפת מים, נערכת ברבע מעומס השיא לשירות, אך לא פחות מ-  600Pa 
  3. בדיקת שירות נערכת במלוא עומס השרות אך לא פחות מ– 750Pa
  4. בדיקה חוזרת לאיתור דליפת אוויר, לוודא כי בדיקת השירות לא גרמה לכשל בדגם. כמו בשלב הבדיקה הראשון, גם בדיקה חוזרת זו, נערכת ברבע מעומס השיא לשירות, אך לא פחות מ-  600Pa
  5. בדיקה חוזרת לאיתור דליפת מים, לוודא כי במהלך בדיקת השירות לא נגרם כשל בדגם. כמו בשלב הבדיקה הראשון, גם בדיקה חוזרת זו, נערכת ברבע מעומס השיא לשירות, אך לא פחות מ-  600Pa 
  6. בדיקה דינמית לאיתור דליפת מים בדגם קיר המסך, ב-  50 מחזורים תחת עומס משתנה. בדיקה זו נערכת במחצית עומס השירות אך לא פחות מ-  600Ps. כדי לדמות בדיקה זו ככל האפשר אל המציאות, נדרש כי מחזור שלם של לחץ שלילי חיובי וחוזר חלילה יימשך לכל היותר כ-  40 שניות. הסטטיסטיקה מלמדת כי מרבית דגמי קירות המסך שנבדקו, כשלו במהלך בדיקה זו.
  7. לעיתים, בשלב זה, ולפי שיקול דעת המתכנן, מבצעים שתי בדיקות נוספות. הראשונה בדיקה דינמית נוספת באמצעות מנוע סילון. השנייה, הדמיה לרעידת אדמה, לוודא כי דגם קיר המסך עומד בזעזועים אופקיים האופייניים לרעידות אדמה, וכי החופש בו גדול דיו כדי למנוע כשל במילואות כתוצאה מתזוזות המבנה מחד ודגם קיר המסך מאידך. לביצוע הבדיקה נדרש לפרק את כל החסימות בהיקף הדגם, לשחרר את הברגים המחברים את העוגנים בקודקוד הזקופות כלפי המבנה. בבדיקה זו קודקוד הזקופות יוסטו אופקית, בעזרת מגבה (jack) במקביל למישור הזכוכית בשיעור של כ-  20 מ"מ. במהלך הבדיקה לא יתרחש כל כשל בדגם קיר המסך ו / או במילואותיו
  8. בדיקת התפקוד המעבדתית של דגם קיר המסך נחתמת בבדיקת בטיחות, בהטרחה של 150% מעומס השיא לשירות, אך לא פחות מ-  1125Pa. הצפי הוא כי במהלך בדיקת התפקדו של דגם קיר המסך, לא יתרחש בו כשל מבני, לא ייחשפו בו דליפות של מים, ודליפת האוויר דרכו לא תעלה על 1.50 מ"ק לשעה למ"ר בדגם שכל אגפיו קבועים. 
צילום: מוטי לנדמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן