קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

גימור אלומיניום באלגון או בצבע

גימור אלומיניום באלגון או בצבע – גימור אלומיניום יכול להיעשות בצבע (Color) או באלגון (Anodize).

האלגון (חמצון מבוקר) משדרג את ביצועי שכבת המגן הקשיחה הנוצרת באופן טבעי כתוצאה מחמצון פני השטח של האלומיניום. האלגון מתבצע בהליך כימי אלקטרוליטי מבוקר, שתוצאתו היא שכבה אנודית אחידה והומוגנית של תחמוצת אלומיניום (אוקסיד האלומיניום – 3O2Al) על פני השטח. שכבה זו היא חלק בלתי נפרד מן האלומיניום, והיא איננה דוהה בשמש. גימור אלומיניום באלגון משמר את המרקם המתכתי המקורי של האלומיניום, וזה אף ייחודו של גימור זה. הוא תורם לעמידות האלומיניום מפני דהייה, שחיקה, קילוף או שריטות. די במלאכת ניקיון שגרתית ופשוטה כדי להעניק לאלגון קיים של כחמישים שנה, ומופע חזותי יוקרתי ומכובד למלבני האלומיניום לכל אורך שנות פעילות המבנה. 

גימור אלומיניום

עם זאת לגימור האלומיניום באלגון יש ארבעה חסרונות עיקריים, והם:

1. גווניו המצומצמים: טבעי, שחור, חום וזהב, שאותם ניתן לקבל בגמר מבריק מט משי ו / או פרו- משי. אמת, ניתן לבצע גם אלגון צבעוני, אולם קשה מאוד להשיג בהליך זה מרקם הומוגני אחיד. בנוסף, קיים האלגון הצבעוני קצר מזה של האלגון הרגיל.

2. חזות שונה של שני רכיבים שגימורם זהה, אם הם יוצבו זה בניצב לזה.

3. רגישותו הרבה לזיהומי צמנט, המאפיינים את שלבי הקמת המבנה ו / או שיפוצו. את זיהום הצמנט יש להסיר מיידית מן האלומיניום, קודם התמצקותו. לא נעשה כך, יוותר כתם הזיהום על האלומיניום לעד, ולא ניתן יהיה להסיר אותו או לטשטש אותו. קודם לגימור האלומיניום באלגון, יש ללטש את פני השטח של האלומיניום במברשות. ליטוש מקדים זה ייקבע בסופו של דבר את גמר פני השטח: מט, מבריק או משי. הליטוש מנקה את האלומיניום מתחמוצות ובכך תורם לעמידות שלו. בנוסף, הליטוש מעלים פגמים הנוצרים בהליך הייצור של הפח ו / או השרוול (Extrusion) של הפרופיל. במהלך האלגון עובר פרופיל האלומיניום בין ארבע אמבטיות. בראשונה מכינים את פני השטח באמצעות ניקויים משומנים. בשנייה מלבינים את הפרופילים ומסירים מהם חומצות. בשלישית, בעזרת תמיסה מימית של חומצה מחד, וחיבור רכיבי האלומיניום למקור מתח חשמלי מאידך מתבצע האלגון.

4. זמן השהייה של רכיב האלומיניום בתוך האמבטיה משפיע על עובי שכבת גימור האלומיניום באלגון. סוג החומצה ועוצמת מקור המתח החשמלי משפיעים על גון הגימור. בתחנה הרביעית פוקקים את ה"חורים" (Porim) הזעירים הקיימים בפני השטח של האלומיניום באמצעות טבילתו במים מזוקקים. הפיקוק נעשה בטמפרטורה גבוהה של כ- 97° (איטום חם) או בשני שלבים, בטמפרטורה נמוכה ומשם לאמבטיה נוספת בטמפרטורה של כ- 70° להשגת פיקוק משודרג. מקובל לדרוש ששכבת גימור האלומיניום באלגון תיהיה בעובי של כ-  m25µ לרכיבים המיועדים לאזורים קורוזיביים, ושכבה של כ – m15µ בלבד, לרכיבים המיועדים לאזורים פנימיים, שאינם חשופים לתנאים קורוזיביים.

גימור אלומיניום בצבע

הצבע וגימור האלומיניום בצבע, נותן מענה למשאלות העיצוביות באמצעות מניפה עשירה של גוונים וצבעים. מניפת הצבעים הבינלאומית השכיחה ביותר נקראת RAL. ניתן גם לרקוח כל גוון נוסף ייחודי אחר, ובהתאם לדרישת האדריכל. קיימות שתי שיטות צביעה שונות: באבקה ובנוזל. 

הצבע האבקתי עבה יותר ומוגבל לעובי מקסימלי של כ- 120µm. הצבע הנוזלי דק יותר ומוגבל לעובי מינימלי של כ- 20µm. בתהליך הצביעה הנוזלי, נפלטים לאוויר אלמנטים מזהמים (סולבנטים). בשל דרישות איכות הסביבה נאסר באירופה השימוש בצביעה נוזלית, והיא הוחלפה שם בצביעה אבקתית. בנוסף להקטנת זיהום האוויר, לצבע האבקתי שני יתרונות נוספים והם:

1. צביעת גימור האלומיניום בצבע, באבקה, כלכלית יותר למצבעה, שכן המעבר בין גוון אחד לשני, פשוט וקל יותר.

2. בניגוד לצבע הרטוב, גימור האלומיניום בצבע, בצביעה האבקתית, גמישה יותר ואיננה נסדקת בקלות.

מטעמים אלה, ברכיבים שאותם נדרש לכופף יש להעדיף את הצביעה באבקה על פני הצביעה בנוזל. איכות הצבע – רגיל משופר ו / או משודרג, משפיעה על הקיים שלו לאורך שנים. קיים הצבע מותנה באיכות השרפים שבו. ניתן להשיג צבעים משופרים ומשודרגים גם בנוזל וגם באבקה.

את איכות הצבע יש לקבוע בהתאם לשיעור חשיפתו לקרינת שמש ישירה, מורכבות החלפת רכיב שצבעו דהה, וקיים המלבן. לדוגמה, מלבן המוצלל באמצעות תריס גלילה, איננו מחייב שימוש בצבע משופר ו / או בצבע משודרג. האחריות של המצבעות לגימור הצבע, נעה בין 10 שנים ל- 25 שנה בשביל צבעים משודרגים. בדומה לאלגון, גם בצביעה עובר פרופיל האלומיניום בין שתי אמבטיות. 

בראשונה, מכינים את פני השטח באמצעות ניקויים משומנים. בשנייה, מיישמים על פרופיל האלומיניום שכבת מגן של פסיבציה, המגינה על פני השטח מפני קורוזיה מחד, ומהווה מצע לצבע מאידך. משם עובר הפרופיל באמצעות מנשאים מיוחדים דרך תנור ייבוש אל מתקן התזת הצבע, וממנו לתוך תנור לקליית הצבע. 

הצבע נותן מענה חזותי למשאלות העיצוביות. אף על פי כן, בניגוד לאלגון, הצבע מאבד בכל שנה כ- 1.5% מן הברק ומן הצבע שלו. בצבעים כהים הבליה מורגשת במהירות רבה יותר, בצבעים בהירים הבליה כמעט ואיננה מורגשת. 

גימור האלומיניום באלגון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן