קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

מגדל ספיר

יזם ומנהל פרוייקט: אביב ושות בע"מ, תדהר בניה וייזום בע"מ, אפרים רוגובין בע"מ |  תכנון: פלג אדריכלים אמ-אב אדריכלים;  ארכ. בן-פלג, ארכ. אמנון שוורץ  |  קבלן אלומיניום:  אלום עשת

צילום: עמרי אמסלם צילום אדריכלות

מגדל ספיר, ממוקם בלב מתחם הבורסה ברמת גן, במשולש הרחובות תובל, היצירה והרקון.  המגדל משמש למשרדים, מתנשא לגובה של 40 קומות של כ-1,520 מ"ר כל אחת.  במגדל ארבע קומות גבוהות יותר ביחס לקומות המגדל הטיפוסיות:  קומות 24+25 ושתי הקומות בקודקוד המגדל.  את המערכות הטכניות בקודקוד המגדל מצניע "כתר" דומיננטי של פרופילי אלומיניום אופקיים.  בראשית הדרך, הפרויקט כלל גשר, לקישור בין מגדל ספיר לבין מגדל היהלום במתחם בורסת היהלומים.  בסופו של דבר, הגשר לא בוצע בשל התנגדות של עיריית רמת-גן.

עמרי אמסלם צילום אדריכלות
עמרי אמסלם צילום אדריכלות

רחבת הכניסה למגדל הותאמה להנגשת הכניסה אל מבנה מכל הרחובות המשיקים בו, תוך כדי גישור על הפרש המפלסים המשמעותי שבין רחוב הרקון לבין רחוב היצירה.  רחבת הכניסה כוללת, מסחר, בריכה אקולוגית ובה פסל סביבתי של פלדה וזכוכית, וכאמור לעיל שבילים להנגשת המבנה לבעלי מוגבלויות.

עמרי אמסלם צילום אדריכלות
עמרי אמסלם צילום אדריכלות

לקומות המגדל, עיצוב גיאומטרי של אליפסה המחודדת בקצה הציר הארוך שלה.  שני חצאי האליפסה הורחקו זה מזה מחד והוסטו ביחס לציר הארוך מאידך.  שתי פעולות גיאומטריות אלה אפשרו לשבץ בקצוות המחודדות של האליפסה, מרפסת.  כל אחת מן המרפסות כלואה בין שלושה קירות ותקרה המסוככים על השוהים בה מפני הרוחות.

בכל אחת מן הקומות הזיגוג המתנשא לכל גובה הקומה ברציפות, ללא כל קיטוע, מאפשר להשקיף על הנוף ממפלס קומות המשרדים במלואו, ללא כל הפרעה.  המגדל נטול חלונות נפתחים להוציא חלונות חילוץ המשובצים מעל רחבת כיבוי האש.

עמרי אמסלם צילום אדריכלות

שתי מילואות שונות מזוגגות בחזית רצפות הבטון, בתחום הַמִצְלוֹל (Spandrel) של קיר המסך:  קטע חזית מזוגג בשמשה בידודית אטומה, יתרת החזית מזוגגת ברפפות אלומיניום קבועות המשתרעות ברציפות ללא כל קיטוע.  כמעט לכל אורכן, רפפות האלומיניום אטומות בגבן באמצעות פח אלומיניום מבודד.  פח האלומיניום מונע התגנבות בלתי מבוקרת של מים ו/או רוח אל תוך המגדל.  במספר מקומות ספורים, מחליפה את פח האלומיניום יחידת טיפול באויר (יט"א).  במגדל ספיר, ושלא כמקובל, האויר הצח איננו מוזרם אל תוך המבנה באמצעות פירים אנכיים מגג המבנה.  כדי לצמצם את שטחי השירות ולהגדיל את השטחים העיקריים, הוחלט במגדל ספיר לבטל את הפירים אנכיים.   האויר הצח מוזרם בכל קומה וקומה ישירות ממעטפת המבנה דרך היט"א, המסננת ומצננת אותו מחד, ומורידה את הלחות היחסית שלו מאידך.

תודות לאדריכל בן פלג בסיוע בהכנת המאמר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן