קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

סביבה מבריאה (healling) ומתקשרת

בית חולים אסותא, רמת החייל, תל אביב.

קונספט אדריכלי: זיידלר אדריכלים, קנדה. אדריכלות: יסקי מור סיון אדריכלים ומתכנני ערים, צוות התכנון: עמי מור, מרקו גולדנברג, אלון גוזלן | יועץ אלומיניום: לנדמן אלומיניום בע"מ | קבלן אלומיניום: אלום יפה (מבנה תחתון) ובר ס.ר (מגדל אשפוז) | קבלן חיפויים:  קבוצת ענק תעשיות מתכת וחיפויי מבנים.

המעטפת תופסת מקום בתכנון מוסדות רפואה, לא פחות מן התכנון הפונקציונאלי של פנים המבנה; שכן יש לה תפקיד משמעותי בהליך הריפוי (Healling).

צילום: אלעד שריג

מבנה בית החולים מאופיין בעיצוב גיאומטרי של תיבה מוארכת בעלת שני נדבכים: בסיס ומגדל. הבסיס מלבני ומסיבי, תופס את מלוא שטח האתר, ומעליו ממוקם מגדל האשפוז הגבוה. המעטפת משלבת בין זכוכית לבין חיפוי של אבן. הבסיס מחופה אבן בגווני אדום, והמגדל מחופה אבן לבנה.  הבסיס מאופיין בחלונות צרים וגבוהים. את תחושת הקצביות שנוצרת, מעצימות אבנים שחורות השזורות במעטפת המבנה לפי דוגמה החוזרת על עצמה. המגדל משלב חלונות המזכירים בצורתם את החלונות בבסיס המבנה, אולם מסיבות שימושיות הן אוחדו למקבצים המותקנים במקצבים קטנים יותר. כפועל יוצא מכך, חזיתות המגדל קלות ועדינות. הבסיס והמגדל מחוברים ביניהם ברכיבים מלבניים ואופקיים. "קופסאות" המחופות בפח אלומיניום אפור, והיוצרים יחד תנועה קווית הבאה לידי ביטוי בחזית המרכזית.

צילום: אלעד שריג
צילום: אלעד שריג

חלונות גומחה קטנים יותר, המשולבים בחזיתות המערבית והמזרחית, תורמים אף הם לחיבור ההרמוני בין שני נדבכי המבנה.

צילום: אלעד שריג

עקרונות סביבה מבריאה (Healling) ומתקשרת – בשנים האחרונות תכנון מוסדות הרפואה איננו מתמקד אך ורק בתכנון הפונקציונאלי היעיל של החללים השונים מחד, ובתשתית הרפואית מאידך. התכנון שם דגש רב גם על המעטפת, התופסת  מקום משמעותי בהליך הריפוי (Healling). אור השמש קשור בתודעתנו עם בהירות, שמחה, חמימות ובריאות. החשיפה לאור שמש משפיעה על התפקוד הפיזיולוגי והפסיכולוגי של אדם, על מצב רוחו ועל התנהגותו. לדוגמה, הוויטמינים החיוניים לנו יווצרו רק אם במהלך עיכול המזון, ניחשף לקרינה אולטרה סגולית. עוצמת אור נמוכה בבניינים הפעילים בכל שעות היום, עלולה לפגוע במחזור הביולוגי. היעדר חשיפה לאור שמש עלול לשבש את המחזור הצירקדי (שמשמעותו "בערך 24 שעות") ולהפר את האיזון שבין מחזור הערנות והפעילות, לבין מחזור הרגיעה, המנוחה והשינה (א). עוצמת ההארה הטבעית בקרבת הפתחים היא תמיד גבוהה מאוד. עוצמה זו קטנה ככל שמתרחקים מן הפתחים. ניתן לשפר את פיזור התאורה ולהגדיל את החדרת האור אל תוך המבנה באמצעות גורמים אחדים וביניהם:

1. הגבהת התקרה ביחס לעומק החלל.
2. גימור פנים המבנה ברכיבים בהירים, בעלי מקדמי החזרה גבוהים.
3. התאמת ממדי הפתח בהתאם לתפנית שלו אל גורמי השמים (צפון, דרום, מזרח ומערב); חלון דרומי יחדיר
    הרבה יותר אור טבעי מאשר חלון צפוני הזהה בממדיו.

בנוסף לשאיפה להחדיר אור טבעי פנימה אל תוך הבניין על ידי הגדלת עוצמת ההארה, יש לקחת בחשבון גם את איכות המאור. איכות המאור איננה הגדרה כמותית מוגדרת. מוסכם כי איכות המאור מושפעת מן הגורמים הבאים:

* צורת החדרת המאור אל תוך החלל, והקפדה למנוע מטרדי סינוור ו / או אי – נוחות אקלימית.
איכות המאור בתוך המבנה, קל וחומר אם הפעילות בו סטטית. איכות המאור בכל נקודה ונקודה בתוך
   המרחב של מבנה בעל פעילות דינאמית פנימי מצטמצמת, שכן ניתן לשנות בנקל את התנוחה מחד, ואת
   כיווני הראייה מאידך.

(א) מן הספר תאורה טבעית בבניינים, עקרונות והנחיות תכנון, של פרופ' מיקי נאמן.

צילום: אלעד שריג

עקרונות סביבה מבריאה (healling) ומתקשרת השהות במוסדות הרפואיים איננה מבחירה, לעיתים שהות זו מתפרשת על פני תקופה ארוכה מאוד. לא אחת, המאושפז נותר לבדו בחדר, ללא מלווים או אורחים. יכולת המאושפז לצפות ממיטתו חוצה, מסייעת לו להעביר את זמן האשפוז שנכפה עליו, משכיחה את הכאב, משדרגת את נוחות השהייה, תורמת לקיצור זמן ההחלמה, ומממשת באופן ישיר את מטרת המוסד הרפואי: לשרת את השוהים בו ביעילות המרבית. מטעמים לאה, מקובל בשנים האחרונות לשבץ במעטפת חדר האשפוז, פתח גדול. הפתח הגדול שוטף את חדר האשפוז בתאורה טבעית, המתקשרת עם חום, צמיחה, לבלוב ובריאות. מפאת גודלם, מיועדת לפתחים אלה שמשה מרסנת קרינת (Low E), על הפתח הגדול לכבד את הפרטיות של המאושפזים נוכח תחלופת המשתמשים הרבה, קיימת העדפה להשתמש בהצללה מובנית של תריס ונציאני סבסב המתופעל ידנית לזווית הצידוד המבוקשת באמצעות מוט Knob)). מכלול זה מבטיח את התפקוד התקין של התריס, לאורך שנים. נוכח העתקת ההצללה אל התווך שבתוך השמשה הבידודית, התייתר הצורך בווילונות ההצללה הפנימיים. וילונות אלה דרשו תחזוקה רבה הן בשל בלאי בגין שימוש לא זהיר, והן בשל ההכרח לכבסם בשכיחות רבה, וכנדרש בשביל לחטא את החדר מזיהומים שונים.

צילום: אלעד שריג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן