קניון עיר ימים, נתניה.
היזם: אזורים + שיכון ובינוי | אדריכלות: יסקי מור סיון אדריכלים ומתכנני ערים | צוות תכנון: עמי מור, גבי גל, ליאורה אנג'ל, זהבית ליברמן סימוביץ', אודליה ורד, יעל זערור, דבורה טובי
יועץ אלומיניום: לנדמן אלומיניום בע"מ | קבלן אלומיניום: אורעם פרוייקטים הנדסיים.
מעטפת המבנה אנכית אטומה ברובה, ומחופה באריחי אלומיניום מלבניים במידות שונות. גג המבנה מממש את עקרונות הבנייה הירוקה, והוא מציף את פנים המבנה באור טבעי, באמצעות שני טיפוסי פתחים שונים: קיר אור אנכי, הניצב לגג המבנה, פונה צפונה, ולפיכך אינו חשוף לקרינת שמש ישירה.
בארות אור בעלות עיצוב גיאומטרי של גליל משובצות בגג המבנה. קרן השמש החודרת דרך האורקיע בקודקוד הגליל, פוגעת בדפנותיו, אשר בולמות את קרינת השמש הישירה, שאיננה נוחה למבקר. כמקור אור נוסף, משמש קיר מסך של קורות אופקיות בלבד, בכניסה הראשית למבנה.
קיר אור – הפתחים בחזית החמישית מציפים בתאורה טבעית את עומק חלל המבנה. פתחים אלה יכולים להשתרע אופקית (אורקיע Skylight) או להתנשא אנכית (קיר אור). באקלים הישראלי, לקיר האור יתרון על פני האורקיע; נהוג להצניע את קיר האור מן המבקר בתוך המבנה, ולכן לא ניתן להשקיף ממנו חוצה. לכאורה יש חיסרון בהיעדר הקשר הבלתי אמצעי שבין פנים המבנה לבין הסביבה החיצונית. אולם בדרך זו נמנעים הסנוור ואי הנוחות האקלימית, הנגרמים בשל קרינה ישירה של שמש. כדי להציף את המבנה בתאורה טבעית נעימה ונוחה בכל שעות היממה, ניתן להפנות את קיר האור לכל ארבעת גרמי השמים.
הצפון מטבעו איננו חשוף לקרינת שמש ישירה. את הקרינה מדרום ניתן לחסום בקלות באמצעות מצללה אופקית. את הקרינה האופקית ממזרח וממערב, קשה לחסום. קרינה אופקית זו, המתרחשת בסמוך למפלס הגג, אין בה כדי להטריד את השוהים בתוך המבנה, למטה, ולכן אין הכרח של ממש לחסום אותה.
את מטרד החום הנכלא בתוך המבנה בשל קיר אור מזרחי או מערבי, ניתן לסלק אוטומטית באמצעות חיישן טמפרטורה, המתפעל מפוח או חלון חשמלי לשחרור חום ועשן. לקיר האור יתרון נוסף שכן אין הכרח להשתמש בשמשה זהה בכל ארבעת החזיתות השונות, ומכאן גם עלותו הנמוכה. בנוסף ומאותם טעמים, אין צורך לנקותו בשכיחות גבוהה.