קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

קיר מסך דו-קרומי מאוורר של רפפות זכוכית, בית האיכרים

בית האיכרים, תל אביב- יפו.

אדריכלות: הרחבה ושימור – בר אוריין אדריכלים, מבנה מקורי – אדריכל שמואל רוזוב
יועץ אלומיניום: לנדמן אלומיניום בע"מ | קבלן אלומיניום:  אלום יפה

צילום: עמית גירון

אודות – בניין המשרדים המקורי תוכנן בתחילת שנות החמישים של המאה העשרים על ידי האדריכל שמואל רוזוב, ויועד להתאחדות האיכרים של ארץ ישראל. הבניין המקורי היה בן ארבע קומות הנתמכות על קומת מסד. הקומות היו זהות וכללו חדרים הצמודים אל מעטפת המבנה, וערוכים בהיקף של חצר פנימית מוארת. החזית הפנימית כללה חלונות הפונים לכיוון חצר פנימית, ומותקנים לאורך מסדרון היקפי.

המעטפת – של המבנה ההיסטורי, לכאורה קלה ופשוטה להבנה, מעין קובייה סימטרית ושימושית. יחד עם זאת, הושקעה מחשבה רבה בעיצוב פתחי החלונות. בפתחי החלונות שובצו רכיבים טרומיים, היצוקים מראש. הרכיבים הטרומיים עוצבו בכמה דגמים שונים, בהתאם לתפנית של חזית הבניין. הרכיבים הטרומיים בחזית המערבית ובחזית המזרחית עוצבו כמשולשים בעלי תפנית צפונית, החורגים חוצה מקירות המבנה. עיצוב זה חסם חדירה ישירה של שמש אל תוך המבנה. הרכיבים הטרומיים בחזית הדרומית עוצבו כמלבנים החורגים חוצה מקירות המבנה, שוב כדי למנוע חדירה ישירה של שמש אל תוך המבנה. בעשור השני של המאה ה- 21 הוחלט על שימור המבנה המקורי, והתאמתו לשמש כמבנה משרדים בסביבת עבודה ממוחשבת ומקוונת. כפיצוי על התשומות הכרוכות בשימור המבנה, קיבל היזם זכויות להוסיף למבנה המקורי שלוש קומות חדשות . קו המתאר של הקומה השישית קטן ביחס לקו המתאר של הקומות שמתחתיו. הקטנת שטח הקומה השישית מנתק בין המבנה ההיסטורי לבין הקומות החדשות שנוספו לו, ומדגיש את שכבות הזמן. קו המתאר של הקומה השביעית והשמינית חופף את קו המתאר של הקומות המקוריות.

צילום: עמית גירון

חתך אנכי

  1. הקרום החיצון של קיר המסך המאוורר, עשוי רפפות של שמשת רבדים שקופה, דלת ברזל (Low Iron). זווית הצידוד של רפפות הזכוכית נוטה מטה בזווית של 45°, וכנדרש לרסן את קרינת השמש הישירה פנימה אל תוך המבנה
  2. זקופות של פרופילי אלומיניום לתליית רפפות הזכוכית. הזקופות מעוגנות בשלד של פרופילי אלומיניום
  3. שלד של פרופילי אלומיניום, המעוגן בקרום הפנימי של קיר המסך הכפול, ומשמש תשתית למדרך (Cat Walk), ותומך ברפפות ההצללה, המותקנות בקרום החיצון של קיר המסך הכפול
  4. סבכת דריכה המותקנת על שלד של פרופילי האלומיניום סבכת הדריכה משמשת את עובדי התחזוקה לניקוי ולתחזוקה
  5. כבל חיים
  6. קרום פנימי העשוי קיר מסך של אלומיניום וזכוכית, ובו אגפים קבועים בלבד. קיר המסך מזוגג שמשה בידודית מסננת קרינה
  7. Low E
  8. מצלול (Spandrel)
  9. עיטור של פח אלומיניום, לגימור קיר המסך בבסיסו (Flasung).
צילום: עמית גירון

על מלאכת שימור המבנה ההיסטורי ועל מלאכת ההקמה של שתי הקומות החדשות, הופקד ארכ. גידי בר אוריין. מעטפת הזכוכית מעניקה לשלוש הקומות החדשות, חזות קלילה ואוורירית. המעטפת עשויה קיר מסך כפול מאוורר של רפפות זכוכית אשר לכאורה זהה בפרטים שלו לקיר שבמעטפת מבנה הבורסה לניירות ערך, אף על פי כן, קיים שוני בין שני קירות מסך אלה. בבורסה לניירות ערך, התשתית לאחיזת רפפות הזכוכית מוצבת לאורך מישור הרפפות, וקוטעת את רציפותן. בבית האיכרים התשתית מתנשאת בגב הרפפות, ואלה משתרעות בצד חוץ, זו לצד זו, ומשיקות זו בזו. קו הקיטוע שבין שתי רפפות זכוכית כה דק עד כי הוא נעלם, והרפפות, לכאורה מתלכדות לפס רציף המשכי, הנטול כל קיטוע לאורכו, כמעין כתר המעטר את קודקוד הבניין ההיסטורי.

צילום: עמית גירון

זכוכית דלת ברזל Low Iron – הזכוכית שבה  אנו מורגלים להשתמש, איננה כה שקופה. הברזל המצוי בה מוסיף לה נופך "ירקרק". ככל שהשמשה עבה יותר "ירקרקות" זו מזדקרת יותר לעין, וגורעת מן השקיפות של השמשה. להשגת שקיפות מלאה מחד, ולנטרול הגון הירקרק מאידך, נהוג בשנים האחרונות להשתמש בזכוכית דלת ברזל (Low Iron). זכוכית זו היא בעלת שקיפות מקסימלית. הגון ה"ירקרק" איננו ניכר בשוליה. למימוש משאלה עיצובית זו, נדרש לצמצם את תכולת הברזל ומזהמים נוספים בתערובת לייצור השמשה. שמשת דלת ברזל (Low Iron) נדרשת לעמוד במספר דרישות פיזיקליות וכמפורט בטבלה להלן.

רפפות של זכוכית דלת ברזל (Low Iron) משתרעות במעטפת שלוש הקומות החדשות. קו הקיטוע שבין הרפפות דק, והן מתלכדות לפס רציף, ככתר בקודקוד הבניין ההיסטורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן