קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

קיר מסך של קורות פלב"מ אופקיות

בית הספר אפי ארזי וסמי עופר למדעי המחשב והתקשורת, המרכז הבינתחומי הרצליה 

אדריכלות: סקורקא אדריכלים, אדריכל עדו זמיר | מנהל פרוייקט:  CPM ניהול בניה בע"מ |
יועץ אלומיניום:  לנדמן אלומיניום בע"מ

צילום: עמית גירון

בית הספר למדעי המחשב ולתקשורת, במרכז הבינתחומי בהרצליה, משמש כיתות לימוד, חדרי מחקר, משרדים, אולפן טלוויזיה, אולפן רדיו ואודיטוריום. המבנה משיק בדרך מנחם בגין התוחמת את המרכז הבינתחומי מצפון. חורשת אקליפטוסים בת כמאה שנה ממערב. חורשת ברושים ממזרח ומדרום. המבנה בנוי משני אגפים, וביניהם חדר מדרגות שקוף. מערך גיאומטרי זה תחם רחבה ציבורית במפלס קומת הקרקע. קומת הקרקע נסוגה, ומזוגגת ברובה בזכוכית החושפת את העצים המקיפים את המבנה. הקומות העליונות מחופות באריחי HPL של פרודמה המתמזגים במראה הטבעי של נוף העצים.

מעטפת המבנה משלבת בין שלושה חומר גמר שונים: פרודמה, זכוכית וטיח לבן. הזיגוג בשטחים הציבוריים במפלס קומה הקרקע, וחדר המדרגות השקוף, נעשה בשמשת רבדים שקופה. יוצאת מכלל זה היא החזית הדרומית של חדר המדרגות. חורשת הברושים מצלילה חזית זו, ולכן ניתן היה להסתפק בחזית זו בשמשת רבדים Sunergy Clear, של חברת AGC. הודות לשקיפות בלתי שגרתית זו, הפנים מתמזג עם חוץ, והפוך. הביצועים הפיזיקאליים של השמשה הם : 64%=LT, 4.1=U, 0.60=SF, 8%=RO.

צילום: עמית גירון

קיר מסך של קורות פלב"מ אופקיות

קירות זכוכית מתנשאים משני עברי גרם המדרגות הראשי השקוף. הסכמה הראשונית התבססה על זקופות אנכיות, וכפי שהיה מקובל בזמן הקמת הפרויקט. אף על פי כן, סכמה זו התאימה אך ורק לקיר הזכוכית הדרומי המשיק לכל אורכו ברצפות בטון. לעומתו, הקיר הצפוני משיק רק לאורך כ- 1/3 מאורכו ברצפות אלו. יתרת הקיר הצפוני משתרעת לאורך גרם מדרגות, שלא הותאם לשמש כמשענת סטטית לקיר הזכוכית. מטעמים אלה גובשה חלופה של קורות אופקיות, נטולות זקופות אנכיות. לקורות אלה חתך דק ועמוק. החתך העמוק של הקורות מעניק להן את הקשיחות הסטטית הנדרשת בשביל לתמוך בקיר המסך כנגד הטרחות הרוח האופקיות. לעומת זאת, החתך הדק איננו מותאם לשאת בהטרחת הכבידה של קיר המסך. בהטרחה זו נושאים מוטות זעירים, ø25 מ"מ, העשויים פלב"מ (Stainless) L316, המתנשאים בגב קיר הזכוכית, לאורך קו ההשקה שבין שתי שמשות סמוכות. המוטות אינם נחשפים לעיני הצופה במבט ראשון, ולכן לא גורמים להפרעה חזותית.

צילום: עמית גירון

מילואות קיר המסך עשויות לוחות זכוכית המתנשאים מלוא גובה הקומה. הפאות האופקיות שלהם נשענות על הקורות האופקיות. הפאות האנכיות של לוחות הזכוכית אחוזות נקודתית באמצעות אביזר ייעודי אל צמד המוטות האנכיים. ברבות השנים, ובהתאמות נקודתיות, תפסה שיטה זו נתח משמעותי, גדל והולך, במעטפת של שטחים ציבוריים. קירות הזכוכית משני עברי גרם המדרגות הזהים לכאורה. בחזית הדרומית כל אחת מצמד הקורות האופקיות משיקה לכל אורכה ברצפת הבטון, ונתמכת בה, ועל כן הייעוד העיקרי של הקורות בחזית זו הוא חזותי; לחסום את קו ההשקה שבין הרצפה לבין קיר הזכוכית. בחזית הצפונית קורות אלה מרחפות אופקית לצד גרם המדרגות, ועל כן הייעוד העיקרי שלהן הוא סטטי, מטעמים עיצוביים חתך הקורה בחזית הדרומית זהה וחופף את חתך הקורה של החזית הצפונית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן