קטגוריות באתר
אודות לנדמן אלומיניום בע״מ

משרד לנדמן מספק שירותי ייעוץ מקצועיים לגופים יזמיים בכל הקשור לעבודות זכוכית, מלבני אלומיניום עץ, פלדה, UPVC ,וכו'.

שמרו על קשר – חומר למחשבה

לקבל ניוזלטר המכיל תכנים מעודכנים בתחום מעטפת הבניין  מלאו את פרטיכם

מאמרים אחרונים

תמורות בדלתות הזזה

החל משנות השישים של המאה ה- 20, בתהליך איטי, גדלו בהתמדה הממדים של מלבני האלומיניום. נדרש לוודא כי תפעול המלבנים שגדלו יהיה קל, נוח, ובר – קיימה לאורך שנים. במדינת ישראל, בפתחי החלונות והדלתות, מעדיפים לשבץ מכלולי הזזה. מכלולים אלה זולים ממכלולים נפתחים סביב צירים. מכלולי ההזזה קלים לתפעול, אינם דורשים תחזוקה. בנוסף, בשעת תפעולם או פתיחתם, האגפים אינם חודרים פנימה אל תוך החלל הפנימי של החדר.

צילום: תומר כהן
הירקון 96, דלת הזזה קליל: 9200 HD. אדריכל: גידי בר-אוריין. צילום: תומר כהן, באדיבות: אלום עשת

עם השנים, חלו תמורות רבות במכלולי ההזזה. דלתות היציאה למרפסות הדיור אשר התנשאו בעבר לגובה של כ-  2.10 מ' בלבד, מתנשאות כיום לגובה של כשלושה מ' ואף יותר. אם בעבר היה די בפתח שרוחבו כ-  2.20 מ', רוחבו כיום עומד על 3.50 מ' ואף יותר. אם בעבר מבני המגורים היו נמוכים, כיום הם גבוהים ולכן גדלה חשיפתם למטרדי רעש של עורקי תחבורה. תמורות אלה היו מהירות מאוד.

הירקון 96, דלת הזזה קליל: 9200 HD. צילום: תומר כהן, באדיבות: אלום עשת

התפנית הראשונה הייתה בפרוייקט הדיור המוגן "עד-120", ברמת החיל, בתל אביב. פרזול המכלול קליל – 9000 לא התאים לפתחי דלתות היציאה אל המרפסות.
לכאורה, ניתן היה לשבץ בפתחים אלה דלתות הגבה וגרור ("Hebeschieber"), אולם היה חשש כי דיירי המבנה יתקשו להתמודד עם מכלול שאיננו מוכר להם, קל וחומר יהיו חזקים דיים כדי לתפעל את ידית המנוף הגדולה שבלעדיה לא ניתן להזיז את האגפים הנגררים. המענה היה מכלול שקיבל את הכינוי קליל – 9000 HD (Heavy Duty).

תפעול מכלול זה התבסס על גלגלים בקוטר מוגדל. הגדלת קוטר הגלגלים סייעה להתגבר בקלות רבה על כח החיכוך שבין מברשות האגף הנגרר לבין המסילות האופקיות. כדי לקלוט את קוטר הגלגלים סייעה להתגבר בקלות רבה על כח החיכוך שבין מברשות האגף ה נגרר לבין המסילות האופקיות. כדי לקלוט את קוטר הגלגלים המוגדל שונה עיצוב פרופיל הפאות האופקיות של האגפים הנגררים. העיצוב החדש היה של פרופיל גבוה יותר, שהותאם לקלוט את הגלגל המוגדל.

הירקון 96, דלת הזזה קליל: 9200 HD. אדריכל: גידי בר-אוריין. צילום: עמית גירון

בהמשך, לפרויקט הירקון 96, נדרש מכלול דומה המותאם לחבוק שמשה בידודית בעלת הצללה מובנית של תריס ונציאני. המענה היה מכלול שקיבל את הכינוי קליל –  9200 HD. אין כל הבדל מהותי בין המכלול קליל –  9200   HDזולת כושר הזיגוג של המכלול. בעוד המכלול קליל – 9000 HD קלט שמשה בידודית בלבד, המכלול קליל –  9200 HD הותאם לקלוט שמשה בידודית עבה יותר, בעלת הצללה מובנית של תריס ונציאני. 

ביקורת נמתחה על העיצוב החזותי המגושם של המכלול קליל –  9200 HD, לאור זאת, בשני הפרויקטים הבאים (פיכמן ומהר"ל 25) כבר יושם פיתח חדש. המכלול החדש התבסס על המכלול קליל –  9200 HD, אולם היה בעל מופע חזותי דק (Slim). מכלול זה קיבל בראשית ימיו את הכינוי קליל –  9200 HD (Heavy Duty Narrow Style). כיום מוכר מכלול זה בשם קליל –  9400. העיצוב הצר של פרופילי האגפים הנגררים, העניק למכלול קליל –  9400 כושר הנחתה אקוסטי משודרג של 35dB, הזהה לזה של חלון הנפתח פנימה סביב צירים. מטעמים אלה המכלול קליל –  9400 שכיח מאוד בשנים האחרונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם...

מעקה זיזי (Console) שכולו זכוכית

מעקה זיזי שכולו זכוכית נטול כל רכיב מבני בין מפלס כַּן המעקה לבין מפלס מסעד המעקה, זולת שמשת המעקה. שמשת המעקה חדורה בבסיסה כ- 75 מ"מ, בתוך כַּן המעקה ורתומה בתוכו. הריתום יכול להיעשות בשיטה "יבשה" או "רטובה". בשיטה היבשה, כַּן המעקה הוא של פרופיל אלומיניום מותאם. הריתום נעשה באמצעות שגמים מחודדים המוחדרים בתוך הכַּן אחת לכ- 100 מ"מ ומהדקים את השמשה במקומה. 

המשך קריאה »

תכנון בהיבט הסטטי

רכיבים שכולם זכוכית

קיר מסך

קיימות

סליידר עמוד הבית

מעקים ומסעדים

מעטפת פרמטרית

חיפוי

זכוכית וזיגוג

הרכבה של אלומיניום וזכוכית

המעטפת האדריכלית

דלתות ומבואות כניסה

גימור אלומיניום

בדיקות ובקרה

אלומיניום, שיחול ופיתוח מכלולים

אורקיע (Skylight) וקיר אור

דילוג לתוכן